لوله استیل 316

[av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” av_uid=’av-ld40m92m’ id=” custom_class=” admin_preview_bg=”][/av_textblock]

استیل ۳۱۶ یا استیل صنعتی یا استیل گرید ۳۱۶ که به ورق استیل ۳۱۶ معرفی می‌شود، یکی از محصولات متداول از اجزا فولاد های ضد زنگ می باشد. ویژگی‌های مکانیکی و فیزیکی آن نظیر استیل ۳۰۴ است و از عناصر همانندی به وجود آمده اند . مغایرت عمده بین این دو این است که استیل ۳۱۶ محتوی ۲ الی ۳ درصد مولیبدن است که باعث ازدیاد و پیشرفت خواص مکانیکی و استقامت در درجه حرارت بالا می شود و مقاومت در برابر زنگ خوردگی آن را به تناسب  استیل ۳۰۴ بالا می برد.

برای خرید ورق استیل ۳۱۶ و استعلام قیمت استیل ۳۱۶ با ما تماس بگیرید.

این نوع ورق ها همواره در اکثر فعالیت های صنعتی به کار برده می شود که نظیر مواد شیمیایی تحلیل شده و همچنین پیرامون‌هایی شامل نمک بسیار نظیر نواحی ساحلی و محیط های باز که در آن نمک های ضد یخ متداولی موجود می باشد. با اعتنا بر خصوصیات غیر واکنشی آن،  ورق استیل ۳۱۶ در تولید ابزار پزشکی جراحی به کار برده می شود.

یکی دیگر از برش های این ورق ، ۶ پر استیل است که دارای خصوصیات و مصارف بسیار مطلوبی است.

در شرکت های معتبر می توان اقسام ورق استیل ۳۱۶ را در سایز های با معیار کارخانه یا بر اساس سایز و اندازه موردنظر شما ارائه دهند. برای تقاضا و خرید این محصول و آگاهی از قیمت آن می توان به شیوه آنلاین یا حضوری مبادرت نمود.

ورق استیل ۳۱۶

آشنایی با ویژگی‌هایی استیل ۳۱۶(استیل صنعتی ۳۱۶)

ویژگی های استیل ۳۱۶ عبارتند از :

  1. استقامت در مقابل زنگ زدگی
  2. استقامت در برابر گرما
  3. مناسب برای جوشکاری

استقامت در مقابل زنگ زدگی

در مجموع استیل ۳۱۶ در پیرامون‌هایی جوی و کلریدی دارای استقامت زیادی در برابر ورق استیل ۳۰۴ هستند. این نوع استیل در مقابل اسید سولفوریک، استیک، فرمیک، تارتاریک و هیدروکلریک استقامت مطلوبی از خود نشان می دهد و اینکه در مقابل آب آشامیدنی نزدیک به ۱۰۰۰ میلی گرم در دمای پیرامون استقامت به شمار می آید. همچنین این محصول در مقیاس ها  به نام گرید دریایی معروف است.

اما بایستی به این موضوع توجه نمود که نباید در آب های دریایی گرم به کار گرفته شود چون مشاهده شده که در اکثر محدوده های دریایی گرم یک سطح زنگ زدگی قهوه ای در ورق استیل ۳۱۶ به وجود آمده است که این عمل همواره با حفره و سطح خشنی همراه است.

استنلس استیل ۳۱۶ در مقایل چه نوع اسید های مقاومت نشان می‌دهد ؟

این نوع استیل در مقابل اسید سولفوریک، استیک، فرمیک، تارتاریک و هیدروکلریک استقامت مطلوبی از خود نشان می دهد

استقامت در برابر گرما

از ویژگی‌هایی استیل ۳۱۶ می توان به استقامت آن در برابر گرما اشاره نمود.  این استیل   تا نزدیک ۹۲۵ درجه سانتی گراد را به یک صورت و نزدیک ۸۷۰ درجه سانتی گراد را به شیوه پی در پی بدون زنگ زدن تحمل می کند. چنانچه استقامت در مقابل زنگ زدگی آب حائز اهمیت باشد به کار گیری همیشگی از استیل ۳۱۶ در پیرامون درجه حرارت ۴۲۵-۸۶۰ درجه سانتی گراد پیشنهاد نمی شود.

همچنین گرید ۳۱۶L در مقابل جرم کاربید مستحکم تر است و می تواند در دما های بیشتر نیز به کار گرفته شود. از این محصول در پیرامون‌هایی که فشار زیاد نیز وجود دارد به علت استقامت زیاد تر به کار برده می شود و برخی اوقات برای محل های عملی که شامل بافتار و فشاری بیشتر از دمای ۵۰۰ درجه سانتی گراد است مورد استفاده قرار می گیرد.

جوشکاری

استیل ۳۱۶ توانایی جوش پذیری شگرفی با کلیه شیوه های استاندارد ریخته گری  هم با فلز پر کننده و یا بدون فلز پر کننده را دارد. قسمت های ثقیل جوش داده شده در این استیل بعد از جوشکاری برای بالا افزایش هر چه بیشتر استقامت زنگ خوردگی احتیاج به جوشکاری دوباره دارند.

ولی این برای استیل ۳۱۶L ضروری نیست. به علت بالا بودن مقدار نیکل موجود در این استیل و به قصد خودداری از ترک گرم و ایجاد فاز فریت، شتاب انحنای جوش بایستی کم باشد.  برای جوشکاری  استیل ۳۱۶ و ۳۱۶L فیلر ۳۱۶L به کار برده می شود.

لوله استیل 316

کاربرد های استیل ۳۱۶ کدامند؟

کاربردهای رایجی برای فولاد ضد زنگ ۳۱۶ مدنظر واقع شده است که شامل:

لوله استیل ۳۱۶ چیست؟

این محصول از دیگر اقسام لوله استیل پر استفاده موجود در بازار می باشد، این نوع لوله ها از جنس فولاد ضد زنگ ساخته می شوند.

این نوع از لوله ها در گرید های متنوعی ساخته می شوند از میان گرید های متنوع می توان آلیاژ های ۳۱۶، ۳۰۴، ۲۰۱و ۳۱۷ را نام برد.

 

پر مصرف ترین و پرفروش ترین گونه این لوله ها می توان آلیاژ استیل ۳۱۶ و استیل ۳۰۴ را نام برد. از نظر ساختار به دو شیوه بدون درز و درزدار ساخته می شوند.

لوله های استیل در گروه های ‌۵s, 10s, 40s, 80s ساخته می شوند. دسته بندی این لوله ها نشان دهنده قطر گوشت آنها می باشد در ضخامت یکسان هر چه طبقه لوله بالاتر باشد قطر گوشت لوله هم بیشتر می شود.

خرید لوله استیل ۳۱۶ به شکل شاخه ای و هر شاخه ۶ متری و بر طبق کیلوگرم اعمال می شود. قیمت اینگونه لوله ها با توجه به نوع سایز، وزن و ابعاد آن ها مشخص می شود.

آشنایی با تفاوت استیل ۳۱۶ و ۳۱۶L

استیل ۳۱۶ و ۳۱۶L هر دو پر استفاده و تقریبا به همدیگر شبیه هستند ولی برای استفاده کنندگان همواره این پرسش پیش می آید که تفاوت استیل ۳۱۶ با ۳۱۶L چیست؟

این دو استیل دارای اختلافاتی در ساخت و استفاده می باشند که اطلاع از ان ها برای کاربران بسیار الزامی است.

آشنایی با مقاومت استنلس استیل ۳۱۶ در برابر خوردگی

در مجموع استیل ۳۱۶ در پیرامون های جوی و کلریدی از استقامت بیشتری در قیاس با استیل ۳۰۴ بهره مند است. این استیل در مقابل اسید سولفوریک، هیدروکلریک ، استیک، فرمیک و… استقامت خوبی دارد.

همچنین در مقابل آب آشامیدنی با داشتن۱۰۰۰ میلی گرم کلرید در دمای  پیرامون پایدار به شمار می آید. این گونه استیل به اسم گرید دریایی هم شهرت دارد اما بایستی توجه نمود که در آب های دریایی گرم نبایستی به کار برده شود چرا که مشاهده شده است که در خیلی از نواحی دریایی گرم یک قشر خوردگی به رنگ قهوه ای در سطح این استیل ایجاد شده است که این همواره با حفره و قشر خشنی همراه است.

آشنایی با عملیات حرارتی 

استنلس استیل ۳۱۶ معمولا با عملیات حرارتی قابلیت سخت شدن را ندارد. عملیات حرارتی استنلس استیل۳۱۶ تا ۱۱۴۹ درجه سانتی گراد گرم شده و پس از آن خیلی زود سرد می شود.

آشنایی با شکل پذیری

شکل پذیری استنلس استیل ۳۱۶ و ۳۱۶L  مطلوب بوده و به آسانی فرم گرفته و انعطاف پذیر می باشد‌.

آشنایی با جوش پذیری 

جوش پذیری استنلس استیل ۳۱۶ مطلوب است. با هر دو شیوه نفوذی و مقاومتی جوش پذیری مطلوبی از خود نشان می دهد.

ترکیب بندی

آشنایی با خواص مکانیکی استنلس استیل ۳۱۶

خواص مکانیکی استنلس استیل ۳۱۶ در دمای اتاق به شرح زیر می باشد:

مقایسه مشخصات درجه

آشنایی با خصوصیات فولاد ضد زنگ  استیل۳۱۶

در رابطه با استیل ۳۱۶  باید گفت این محصول یک فولاد زنگ نزن آستنیتی کروم و نیکل می باشد که دربردارنده حدود ۲ الی ۳ درصد مولیبدن می باشد.

آشنایی با تفاوت میان استیل ۳۱۶ و  استیل ۳۰۴ (Video)

ادامه مبحث تفاوت ورق استیل ۳۱۶ با ورق استیل ۳۰۴ را ذکر می کند تا با این تفاوت ها متوجه شوید کدام آلیاژ مناسب کار شما است.

در آغاز لازم به ذکر است که خصوصیات مکانیکی هردو کم و بیش شبیه به هم است اما تفاوت عمده این دو ورق استیل در این است که استیل ۳۱۶ شامل نیکل و مولیبدن  زیادتری است که این دو عنصر از یاد یافته باعث می شود که این نوع آلیاژ مقداری گران تر از استیل ۳۰۴ شود. گرید ۳۰۴ در طیف وسیعی از فراورده های در دسترس است و دارای خصوصیات شکل دهی و توانایی جوشکاری چشمگیری است.

از سویی گرید ۳۱۶ همواره در اکثر فعالیت های صنعتی به کار برده می شود که حاوی مواد شیمیایی تحلیل شده و در نواحی ساحلی و محیط های باز نمک های ضد یخ  متداولی موجود است. از دیگر تفاوت استیل ۳۱۶ با استیل ۳۰۴ می توان به استقامت بیشتر  استیل ۳۱۶ در مقابل زنگ زدگی مخصوصاً کلرید اشاره نمود که این مسئله خود یکی از موارد ازدیاد قیمت آن نسبت به استیل ۳۰۴ است ک سبب می شود.

استیل ۳۱۶ مقاوم در برابر نمک

آلیاژ ۳۱۶ برای مناطقی که در موضع نمک قرار دارند مناسب تر باشد. با وجود این برای طرح هایی با اسید های ملایم و یا مناطقی که در دسترس نمک قرار نمی گیرند و نیز مکان هایی که احتیاج به شکل دهی بالایی دارند آلیاژ ۳۰۴ می تواند گزینه مناسبی باشد.  درون مایه مولیبدت بیشتر  در استیل ۳۱۶ می تواند تأثیر نامناسبی بر فرم دهی آن داشته باشد، در این صورت گرید ۳۰۴ گزینه مناسبی است.

برای طرح هایی که کمبود مالی وجود دارد استیل ۳۰۴ به نسبت ۳۱۶ مقرون به صرفه و ارزان است.

از دیگر تفاوت این دو محصول می توان به این موضوع نیز اشاره نمود در وضعیتی که مواد در زیر آب واقع می شوند یا به صورت متوالی در موضع آب هستند و یا طرح هایی که دشواری زیادی دارند و هنگامی که پیرامون حاوی مقداری مواد خورنده است آلیاژ ۳۱۶ انتخابی مناسب تر است و ارزش دارد که هزینه زیادی را نیز صرف نمود.

کاربرد استیل ۳۱۶ در صنایع غذایی

استیل ۳۱۶  یا استیل صنعتی یک آلیاژ فولاد ضد خوردگی است که داری نیکل و کرم بسیار زیادی است. همانند اکثر آلیاژ های دیگر قابلیت تحمل دمای خیلی بیشتر از پروسه های تولید مواد غذایی  را دارد.

آن چیز که این استیل را به یک آلیاژ فولادی منحصر به فرد برای به کار گیری پروسه مواد غذایی مبدل نموده است این حقیقت است که این گونه آلیاژ در مقابل اسید ها، کلرید ها و قلیاها استقامت زیادی دارد در صورتی که دیگر فولاد های ضد زنگ همانند گرید SS 304 زمان واقع شدن در دسترس نمک ، خوردگی حفره ای بسیاری ایجاد می کند که معمولاً در فراورده های غذایی وجود دارد.

سوالات پرتکرار

استیل ۳۱۶ چیست ؟

استیل ۳۱۶ یکی از محصولات متداول از اجزا فولاد های ضد زنگ می باشد. ویژگی‌های مکانیکی و فیزیکی آن نظیر استیل ۳۰۴ است و از عناصر همانندی به وجود آمده اند .

استنلس استیل ۳۱۶ در مقایل چه نوع اسید های مقاومت نشان می‌دهد ؟

این نوع استیل در مقابل اسید سولفوریک، استیک، فرمیک، تارتاریک و هیدروکلریک استقامت مطلوبی از خود نشان می دهد.

لوله استیل ۳۱۶ چیست؟

این محصول از دیگر اقسام لوله استیل پر استفاده موجود در بازار می باشد، این نوع لوله ها از جنس فولاد ضد زنگ ساخته می شوند. این نوع از لوله ها در گرید های متنوعی ساخته می شوند از میان گرید های متنوع می توان آلیاژ های ۳۱۶، ۳۰۴، ۲۰۱و ۳۱۷ را نام برد.

کاربرد های استیل ۳۱۶ کدامند؟

تولید منیفولدهای اگزوز استیل تولید مبدل های گرمایشی استیل قطعات کوره استیل قطعات موتور جت استیل شیر و قطعات پمپ استیل.

فرمول محاسبه ورق و وزن استیل ۳۱۶ چیست ؟

یکی از عمده ترین تفاوت استیل ۳۱۶ با ۳۱۶ l در وزن ورق، ابعاد و سایز آن می باشد. در زمان خرید این نوع ورق با دانستن فرمول آن می توان به راحتی قیمت را برآورد نمود. وزن= چگالی آهن × ضخامت × عرض × طول .